Компанијата OpenAI поднесе жалба против судска наредба која налага трајно чување на сите разговори во ChatGPT, оценувајќи ја како сериозна закана за приватноста на корисниците и како неоправдано техничко и правно оптоварување.
Оваа наредба е издадена во рамките на тужбата поднесена од The New York Times кон крајот на 2023 година, во која се обвинуваат OpenAI и Microsoft за незаконско користење на милиони новинарски статии за тренирање на вештачката интелигенција. Според Times, ChatGPT наводно знае да репродуцира цели делови од нивни текстови или да генерира измишлени содржини кои му се лажно припишуваат на весникот.
Судот, со цел да се спречи уништување на можни докази, нареди трајно чување на сите кориснички разговори, вклучувајќи ги и оние преку API. Наредбата се однесува на сите корисници освен на оние со ChatGPT Enterprise и Edu сметки, кои имаат договори за нулта задршка на податоци.
OpenAI остро се спротивстави, наведувајќи дека оваа одлука не само што ја компромитира доверливоста, туку и ги надминува стандардите во индустријата. Извршниот директор Сем Алтман изјави дека наредбата е „преширока и без соодветни безбедносни механизми“, и дека таа би барала складирање на огромна количина чувствителни податоци, што е спротивно на политиката на компанијата, според која разговорите автоматски се бришат по 30 дена.
Покрај правните и етичките импликации, OpenAI предупредува и на сериозни технички последици: трајното чување на сите податоци би барало огромни ресурси, што би можело да го забави развојот на нови алатки и функционалности.
OpenAI предложи алтернатива – ограничено и контролирано задржување преку систем на насумично избрани податоци – но овој предлог беше одбиен од страна на New York Times, кој инсистира на целосна достапност на разговорите.
Овој правен спор ги отвора прашањата за рамнотежата меѓу заштитата на авторски права и правото на приватност на корисниците. OpenAI со својата жалба испраќа силна порака дека компанијата нема да прифати мерки кои, според нив, се диспропорционални и штетни за слободата и довербата на корисниците.







