Saturday, December 6, 2025
bulevar.mk
  • Македонија
  • Економија
  • Република
  • Балкан
  • Скопје
  • Свет
  • Црна Хроника
No Result
View All Result
  • Македонија
  • Економија
  • Република
  • Балкан
  • Скопје
  • Свет
  • Црна Хроника
No Result
View All Result
bulevar.mk
No Result
View All Result

Кинески електрични автомобили СЕ НЕМИЛОСРДНА КОНКУРЕНЦИЈА, ЌЕ МОЖЕ ЛИ ДА ГИ ЗАПРЕ НЕКОЈ

by
2025-04-23
in Uncategorized

На најважниот кинески автомобилски саем, кој започнува оваа среда (23 април) во Шангај, сè е околу електричните иновации. Во Шангај се очекуваат повеќе од 100 нови модели, од кои повеќето се електрични.

Кинеската асоцијација за автомобилска индустрија е оптимистичка: во текот на оваа година, уделот на електричните автомобили во продажбата на нови возила лесно ќе надмине 50 проценти. Автомобилите со мотори со внатрешно согорување прилично брзо исчезнуваат од улиците во Кина. 

RelatedPosts

2.800 минувања на црвено за само 12 часа од стартот на „Безбеден град“

Магистралниот пат Струмица – Ново Село привремено затворен по сообраќајка

(ВИДЕО) Чистењето на Скопје во полн ек – Ѓорѓиевски апелира: Да го чуваме Скопје чисто и без отпад

Зошто е тоа така?

Државата го поттикнува порастот на електромобилноста. Електричната енергија е „многу евтина“ во Кина, додека нафтата е поскапа, рече Цуи Донгшу, експерт во Кинеската асоцијација на автомобилска индустрија. Повеќе од десет години, Пекинг субвенционира купување електрични автомобили. Иако стимулациите за директна набавка се укинати, даночните стимулации сè уште постојат.

До крајот на 2025 година, нема да има потреба да се плаќа данок од 10 проценти за купување електрични автомобили. Многу градови го олеснуваат регистрирањето на електрични возила. Покрај тоа, државната квота за возила на нова енергија (NEV) ги обврзува компаниите да произведуваат сè поголем дел од електричните и хибридните модели, објавува DW.

Успехот е опиплив: во 2024 година, уделот на возилата со нови електрични возила (NEV) на пазарот на нови автомобили достигна околу 47 проценти, во споредба со 31,6 проценти претходната година. Во исто време, се прават огромни инвестиции во станици за полнење, мрежи за размена на батерии и рециклирање на батерии.

Жестока ценовна конкуренција

Покрај тоа, конкуренцијата е немилосрдна. Влегувањето на „Тесла“ на кинескиот пазар во 2020 година ги поттикна кинеските производители на автомобили да воведуваат иновации и да ги оптимизираат трошоците, вели аналитичарот на „УБС“, Пол Гонг. Електричен автомобил во Кина сега чини околу половина од цената во западниот свет.

Ценовната војна трае веќе трета година. Речиси сите поголеми производители неодамна повторно ги намалија цените или привлекуваат клиенти со бонус програми. Последици: намалени маржи, загуби и вишок капацитет. Банкротите стануваат сè почести.

Така, во 2024 година, бројни амбициозни стартап компании мораа да се затворат. Во декември – кратко по излегувањето на пазарот – заедничкото претпријатие „Џиуја“, лансирано од технолошкиот гигант „Баиду“ и производителот на автомобили „Џили“, пропадна.

Пред тоа, многу производители пропаднаа, оставајќи зад себе несигурни клиенти и автомобили без сервисна поддршка или ажурирања на софтверот.

Кинеските брендови во брзата лента

Меѓу јасните победници е BYD од Шенжен. Со прифатливи електрични модели, компанијата го погоди вкусот на масите. Во првиот квартал од 2025 година, BYD продаде речиси 700.000 електрични и хибридни возила во Кина. Пазарниот удел е околу 29 проценти – повеќе од следните четири најголеми производители заедно. BYD ги престигна не само Tesla, туку и традиционалните лидери во сегментот на мотори со внатрешно согорување.

Li auto исто така забележа голем раст. Оваа компанија специјализирана за урбани теренци во премиум сегментот се потпира на т.н. хибриди што го продолжуваат опсегот, каде што електричниот мотор го напојува возилото додека моторот со внатрешно согорување ја полни батеријата. Со тој концепт, компанијата ја дуплираше продажбата во 2024 година и сега работи профитабилно. Меѓу успешните е и Geely, во кој спаѓаат брендови како Zeekr и Lynk&Co.

Кинеските брендови сè повеќе се стремат кон влез на странски пазари. На пример, во Германија се присутни BYD и Nio. Тие се шират и во Јужна Америка и Југоисточна Азија. Сепак, поради стравувањата од преплавување на пазарот со евтини кинески автомобили, ЕУ, па дури и Русија – близок кинески партнер – ги заострија трговските бариери. Експертите очекуваат кинескиот извоз на електрични возила да расте побавно оваа година.

Постојано нова конкуренција на пазарот

Големите технолошки компании, исто така, го нарушуваат пазарот во Кина. Компанијата за паметни телефони Xiaomi успешно го лансираше својот прв електричен седан SU7 во 2024 година. Xiaomi се потпира на принципот „многу технологија за малку пари“. Хуавеј е исто така активен и обезбедува софтверски решенија за најмалку седум производители на автомобили. Во продавниците на Huawei, автомобилите стојат веднаш до паметните телефони.

Странските производители се под голем притисок. Нивните електрични модели честопати играат секундарна улога. Континуираниот пад на германските брендови во Кина, според експертот за автомобилска индустрија Жонг Ши, е делумно резултат на нивните сопствени слабости.

„Германските автомобили сигурно можат да задржат одреден пазарен удел во Кина, но зависи од тоа кој ќе победи – Фолксваген или БМВ и Мерцедес“, објаснува тој. Купувачите ги перцепираат автомобилите на споменатите три компании како застарени.

Производителите сега се фокусираат повеќе на потребите на кинеските потрошувачи. Потребни се мрежи и дигитални контролни табли – паметен телефон на тркала. Аналитичарот Гонг им советува на странските компании да ја гледаат Кина повеќе не само како производствен центар, туку и како глобален центар за истражување и развој.

Континуирана иновација

По бумот на електричните автомобили, автономното возење доаѓа во центарот на вниманието. На крајот на март, се случи фатална несреќа во која беше вклучен автомобил Xiaomi во режим на автопилот.

Тројца патници загинаа кога автомобилот удрил во бетонски столб на автопатот и се запалил. Инцидентот предизвика дебата во Кина за безбедноста на системите за самостојно возење. Владата сега ги предупредува производителите да не претеруваат со можностите на нивните системи за помош.

Според прогнозите на индустријата, до 2026 година, повеќе од 60 проценти од сите нови возила што се продаваат во Кина ќе бидат електрични.

Previous Post

Фановите на „Oasis“ изгубија повеќе од 2,3 милиони евра на лажни билети

Next Post

ЌЕ ДУВА И ЌЕ ВРНЕ, АМА БАРЕМ НЕМА ДА СТУДИ Еве какво време нѐ очекува

Related Posts

2.800 минувања на црвено за само 12 часа од стартот на „Безбеден град“

2.800 минувања на црвено за само 12 часа од стартот на „Безбеден град“

by admin
2025-12-02
0

Министерот за внатрешни работи Панче Тошковски денеска го посети објектот каде што е сместен централниот систем „Безбеден град“ (Safe City),...

Магистралниот пат Струмица – Ново Село привремено затворен по сообраќајка

2025-11-09
0

Сообраќајот на магистралниот пат А4, од Струмица кон Ново Село, е целосно прекинат поради сообраќајна несреќа. „Од 14:10 часот сообраќајот...

(ВИДЕО) Чистењето на Скопје во полн ек – Ѓорѓиевски апелира: Да го чуваме Скопје чисто и без отпад

2025-11-09
0

Градоначалникот на Скопје, Орце Ѓорѓиевски, оцени дека акцијата за чистење на градот „72 часа“ се одвива успешно. Во активностите се...

Драган Даутовски меѓу новите членови на МАНУ – 14 истакнати личности избрани во академијата

2025-11-09
0

Македонската академија на науките и уметностите (МАНУ) го одржа своето 21. Изборно собрание на кое се избрани 14 нови членови....

Next Post
НЕВРЕМЕ БЕСНЕЕ НИЗ МАКЕДОНИЈА (Видео)

ЌЕ ДУВА И ЌЕ ВРНЕ, АМА БАРЕМ НЕМА ДА СТУДИ Еве какво време нѐ очекува

Recommended

Охриѓани останаа без најдобриот доктор: Доц. д-р Сци-Мед Никола Бакрачески започнува со работа во Болница Плодност

11 months ago

Девизните резерви на Македонија достигнаа 4,72 милијарди евра

2 months ago

Popular News

  • 2.800 минувања на црвено за само 12 часа од стартот на „Безбеден град“

    2.800 минувања на црвено за само 12 часа од стартот на „Безбеден град“

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Lady Gaga Pulled Off One of the Best Halftime Shows Ever

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Watch Justin Timberlake’s ‘Cry Me a River’ Come to Life in Mesmerizing Dance

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • New York Newest Vegan Spot: No Shade From Us, Shady Shack Is On Point

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Obama Wants To Visit Ubud On Low-key Bali Vacation: Bali Official

    0 shares
    Share 0 Tweet 0

Connect with us

bulevar.mk

© 2025 Булевар.мк Сите права се задржани.

  • Црна Хроника
  • Економија
  • Република
  • Балкан
  • Македонија
  • Магазин
  • Скопје
  • Технологија
  • Свет
  • Спорт

Следете нѐ

No Result
View All Result
  • Home
  • Република
  • Свет
  • Економија
  • Магазин
  • Балкан
  • Македонија
  • Скопје
  • Спорт
  • Црна Хроника
  • Технологија

© 2025 Булевар.мк Сите права се задржани.