На референдумот одржан крајот на март, дури две третини од жителите на Париз (66 проценти) ја поддржаа идејата да се претворат уште 500 улици во француската престолнина во зони без автомобили, додека 34 проценти од гласачите беа против.
Сепак, според медиумите, на овие избори излегле само 4 проценти од 1,4 милиони регистрирани гласачи.
Со оглед на тоа дека преку истата трансформација досега веќе минале повеќе од 200 улици, кога планот ќе биде реализиран, бројот на пешачки улици во Париз ќе се зголеми на повеќе од 700. Тоа ќе биде повеќе од десетина проценти од сите улици во Градот на светлината.
Покрај тоа што автомобили претходно беа забранети во 218 улици, на 70 од нив биле создадени нови зелени површини, кои го прават животот и јавните простори во Париз попријатни, одржливи и поздрави, пренесува порталот Клима 101.
Одлуката кои улици ќе бидат претворени во пешачки зони ќе биде донесена во консултација со локалното население. Како што е најавено, во секој од 20-те арондисмани, односно административни окрузи, планирано е да се отстранат автомобили од околу 25 улици.
Овој референдум ќе резултира со елиминација на дополнителни 10.000 паркинг места, како додаток на 10.000 кои веќе беа отстранети од 2020 година.
Станува збор за последен во серијата потфати под водство на актуелната градоначалничка Ана Идалго, чија цел е да се намали загадувањето на воздухот, бучавата и штетните емисии во Париз, додека на местото на автомобилите и паркинг местата ќе се создаде зеленило.
Во минатото, жителите на Париз веќе се изјасниле за слични прашања: на референдумот од 2023 година излегоа со забрана за изнајмување електрични тротинети, а минатата година беше воведено поскапување на цените на паркингот за големи теренски возила.
Иако се реализираат овие промени, Париз заостанува зад европските престолнини кога станува збор за зелена инфраструктура, која вклучува приватни градини, паркови, дрвореди и мочуришни предели.
Според податоци од Европската агенција за животна средина, само 26 проценти од главниот град на Франција е покриен со зелена инфраструктура, додека просекот за европските престолнини изнесува 41 проценти.






